Meer AED’s in Someren

Binnen gemeente Someren, is stichting Dr. Eijnatten druk bezig met de gezondheid van alle inwoners. Een mooi project tijdens de Corona-crisis,  is de plaatsing en financiering van AED’s. Er wordt o.a. gekeken
naar de tijd die men nodig heeft, om een AED bij het slachtoffer te krijgen. Dit is de zogezegde ‘6 minutenzone voor burgerhulpverlening’.
Someren blijft groeien. Daardoor is  i.s.m. E.H.B.O.-vereniging Someren de verdeling van AED’s opnieuw bekeken. Het aantal apparaten dat 24 uur per dag bereikbaar is, is inmiddels flink uitgebreid.
Er is een nieuwe AED geplaatst bij Leenen Steengoed aan de Vaarselstraat en aan de buitengevel van een woonhuis aan de Meidoornstraat 33 in Someren – Eind.
Mede door de komst van woonwijk ‘Groote Hoeve’, is  een AED geplaatst aan de Kerkendijk 32.  Houthandel Looijmans heeft hiervoor een speciale zuil geschonken.
Alleen aanschaffen van een AED is niet voldoende. Controleren op werkzaamheid , is zeker zo belangrijk. Onderdelen zoals accu en elektroden, moeten na een inzet of bij het verstrijken van de uiterste gebruiksdatum, vervangen worden. Een AED kan immers levens redden Hiervoor zetten diverse Somerenaren zich belangeloos in.
Voor vragen over reanimeren en Corona, verwijzen wij u naar de volgende website; www.ehbo-someren.nl

Impressiefoto; AED aan zuil bij Houthandel Looijmans Kerkendijk,